Warmiwanuska – Halott Asszony hágó 4215m

Párás reggelen indultunk táborhelyünkről a Halott Asszony (Warmiwanuska) hágó felé. Az út tetejét felhő burkolta be, mi pedig meredeken emelkedő lépcsőkön kaptattunk egyenesen bele a tejfehér takaróba. A hágót elérve a látótávolság néhány méternyi volt csupán, vidáman vettük észre, hogy a magasságot jelző táblát is majdnem elvétettük. A nap azonban lassan erőt gyűjtött és szétkergette a felhőket. Kitárult az alattunk levő völgy és a szemközti újabb hágó, amelyhez tömött sorokban kaptattak a hordárok.

Rájöttünk, azon az úton kell nekünk is végigmenni. A Warmiwanuska magassága 4215 méter, innen le kell ereszkedni kétezer méter közelében levő völgybe, majd a másik oldalon ismét fel a következő, majdnem négyezres hágóig… Mosolyunk lassan kevésbé őszintévé vált… Végül ezen a szakaszon is túljutottunk és újabb szépségeket fedeztünk fel. De ezekről majd egy következő írásban.

Warmiwanuska pass covered by clouds - A Warmiwanuska felhőtakaróba burkolózottHeight 4215m - 4215 m magasságbanAbove clouds - A felhők felett2000 m height difference - Kétezer méteres magasságkülönbség